June 27, 2013

Negative public health campaigns may undermine weight loss goals

Public health campaigns that stigmatize obese people by using negative images or text do not motivate them to lose weight any more than more neutral campaigns, finds a new study in the American Journal of Preventive Medicine. In fact, negative campaigns may backfire by undermining a person's belief that he or she is capable of losing weight.

June 26, 2013

Digital Passport: New app for kids teaches important digital life lessons

Played by more than 300,000 kids in schools across the United States, Digital Passport™ is available for both Android and iOS devices. The games and videos it includes teach kids ages 7-11 the essentials for staying safe and responsible online and on mobile devices.
Kids find their favorite kinds of games and activities -- like platform games, tools for creating digital mashups, and other fast-paced gobble 'em up games, all geared toward teaching them important lessons about digital life. When kids complete all of the levels, they'll earn their Digital Passport™ to online safety. 

June 25, 2013

IsdinSunGame, la App que enseña a los niños la fotoprotección

La App IsdinSunGame es una aplicación gratuita para teléfonos y tabletas Android e iOS, donde los niños acceden a juegos de plataformas y acción,  con los IsdinSunProtectors, los superhéroes de la fotoprotección. La aplicación se complementa con un juego de cartas, una sección de consejos útiles sobre la exposición al sol y el concurso IsdinSunFest, donde el jugador que consiga la mayor puntuación podrá ganar un iPad Mini.
La nueva App está disponible para iPhone a través del Apple Store, para Android en Google Play y en la plataforma digital IsdinSunLab.com.

June 24, 2013

Lilly Diabetes, Medtronic y la FEDE organizan la Diabetes Junior Cup


La Diabetes Junior Cup es una iniciativa deportiva organizada por Lilly Diabetes, Medtronic y la Federación de Diabéticos Españoles (FEDE), dirigida a niños y niñas de entre 8 y 12 años con diabetes de toda España. El 21 y 22 de junio, los 80 participantes, distribuidos en 10 equipos de ocho jugadores, disputaron  23 partidos programados para ganar el campeonato.

June 18, 2013

"Ce soir il conclut": Un serious game décalé à destination des 18-25 ans

Les 18-25 ans sont particulièrement concernés par la consommation excessive d’alcool lors des soirées.  Afin de les sensibiliser et leur donner des repères de consommation, Entreprise & Prévention a lancé en septembre 2011 un serious game intitulé, « Ce soir il conclut », pour motiver des choix raisonnés de consommation et illustrer les conséquences de l’excès.

Entre Web-série et jeu vidéo, « Ce soir il conclut » propose aux internautes d’aider Clément, le héros du jeu, à séduire Chloé tout en maitrisant sa consommation d’alcool tout au long de la soirée. Pour cela, le joueur doit faire monter l’indicateur de séduction, le « péchomètre », qui baisse quand l’indicateur d’alcoolémie, le « tizomètre », augmente.

El Banco de España y la CNMV renuevan su compromiso con el Plan de Educación Financiera.

La presidenta de la Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV), Elvira Rodríguez, y el gobernador del Banco de España, Luis María Linde, firmaron la renovación del Plan de Educación Financiera hasta 2017.

Uno de los grandes objetivos para el período 2013-2017 es la introducción de la educación financiera en el sistema educativo obligatorio con el fin de impartir contenidos y conceptos como ahorro, endeudamiento o planificación de la inversión en las fases tempranas de la enseñanza obligatoria y, a medio plazo, cubrir de forma horizontal a todas las capas de la población joven. 

June 13, 2013

Superformula to fight cancer

The first step in the fight against cancer is believing in the cure.
The advertising agency JWT has come up with an inspiring way to help children deal with cancer at The A.C.Camargo Cancer Center in São Paulo, Brazil.
Doctors and the team at JWT worked together to remove some of the fear of the treatment by designing intravenous bags based on characters from the Justice League.


June 11, 2013

Des enfants jugent des cuisiniers scolaires

L'entreprise de restauration collective Elior a élu la semaine dernière à Paris "son" meilleur chef de France", sélectionné par des enfants. 
Vingt jeunes, de 6 à 17 ans, se prêtent  au jeu de jury culinaire, prêts à noter des cuisiniers qui officient dans des écoles.
Fabrice Clément, qui sert quotidiennement 300 élèves dans une école de Charente, remporte le prix de "meilleur chef cuisinier de France"

Le point.fr


June 10, 2013

Hipócrates tenía razón…“Somos lo que comemos”

Se ha demostrado que la alimentación es uno de los principales métodos de prevención de muchas enfermedades, entre ellas también las que afectan al corazón, ya que son diversos los estudios que ponen de manifiesto que la mayoría de las enfermedades cardiovasculares podrían evitarse siguiendo unos hábitos de vida saludables, como mantener una dieta sana y realizar ejercicio físico a diario.

Leandro Plaza, presidente de la Fundación Española del Corazón (FEC) en corresponsables.com

Lake Adventures, a serious game about protection of water resources.

The serious game Lake Adventures aims at raising awareness among children and young teenagers of the protection of water resources. 

Designed for an audience of children and young teenagers, it presents in a playful way the richness and fragility of lakes and rivers of the Alps. It also highlights the need to protect the flora and fauna of these remarkable places. 

It include 18 mini-games showcasing water-related educational issues (fight against groundwater pollution, introduction to organic farming, understanding of wastewater treatment methods, discovery of the food chain...)

Developed by the French studio INTERACTIVE 4D, under the supervision of CISALB (Comité Intersyndical d'Aménagement du Lac du Bourget), based in Chambéry (French Alp mountains), this project is part of the European Project SILMAS (Sustainable Instruments for Lakes Management in the Alpine Space).

June 5, 2013

“La obesidad genera unos enormes costes médicos que se reducirían con programas de prevención”

Teniendo en cuenta que la que la cifra de niños con exceso de peso en España ya empieza a superar a la de Estados Unidos, el presidente de la Fundación Thao, Henri García, apuesta por programas de prevención y concienciación sobre una alimentación saludable y un fomento del ejercicio físico desde la más temprana edad, en el que tanto padres como profesionales deben estar totalmente implicados.

Henri García, presidente de la Fundación Thao

June 4, 2013

Playforce: Learning from the games we play


Playforce is a new community built for and by players, parents, and educators to discover and share learning experiences in games.